استراتژی های بازار فارکس

استراتژی های بازار فارکس

راهکارهایی برای موفقیت در بازار فارکس
استراتژی های بازار فارکس

استراتژی های بازار فارکس

راهکارهایی برای موفقیت در بازار فارکس

به این دلایل باید در فارکس سرمایه گذاری کنید!

به این دلایل باید در فارکس سرمایه گذاری کنید!

با درود فراوان، در این مقاله با شما خواهم بود تا این موضوع رو بررسی کنم که آیا در فارکس سرمایه‌‌گذاری کنیم یا خیر و آیا سرمایه گذاری در فارکس عاقلانه‌‌س؟

حتما اگه تا انتهای این مقاله همراه بنده باشید تا حد زیادی به جواب این سوال خواهید رسید و تصمیمات شگفت‌انگیزی در این راستا خواهید گرفت.

همچنین می‌تونید در همین رابطه مقاله به چهار دلیل معاملات روزانه فارکس مناسب شماست رو مطالعه کنید.

به احتمال زیاد کلمه‌ی فارکس به تعداد دفعات زیادی به گوش شما خورده و شاید هر دفعه که اسمش رو شنیدید از خودتون پرسیدید که “فارکس چیه”.

فارکس معادل انگلیسی کوتاه شده‌‌ی «مبادلات خارجی» (Foreign Exchange) هست ولی منظور از مبادله‌ی خارجی در واقع مبادله‌‌ی «ارز خارجی» هست.

فارکس تبدیل ارز یک کشور به ارز کشوری دیگه به دلایل مختلفی از جمله گردشگری یا تجارت هست. در تجارت جهانی بعضی وقت‌‌ها لازمه مبادله با کشورها با ارز همون کشورها انجام بشه.

بعد از توافق Bretton Woods  (برتون وودز) در سال ۱۹۷۱ که باعث آزاد شدن نظام ارز شناور شد، ارزش ارز کشورهای مختلف هم تغییر کرد. بعد از این اتفاق نیاز به خدمات مبادله‌‌ی ارز خارجی به‌‌وجود اومد. جالبه بدونید مبادلات فارکس از طریق بانک‌های تجاری و سرمایه‌گذاری و اینترنت انجام میشه.

آیا فارکس با ریسک مقابله می‌‌کنه؟

به این دلایل باید در فارکس سرمایه گذاری کنید!
فارکس با ریسک شما مقابله می‌کنه

همون‌‌طور که می‌دونید نوسانات پول رایج کشورها برای شرکت‌هایی که در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند همیشه با ریسک همراه بوده و هست. حالا فارکس در این راستا چیکار می‌کنه؟ فارکس با امکان تنظیم قرارداد مبادله توی نرخی خاص و از پیش تعیین‌شده، این ریسک رو کم می‌کنه. برای این مدل از مبادله، معامله‌گر می‌تونه ارز رو در بازار تحویل آتی یا بازار معاوضه‌ی پایاپای، زمانی که به نرخ مورد نظر رسید مبادله کنه. با این وجود معامله‌گر از نرخ خرید یا فروش ارز کاملا آگاه هست و می‌تونه ریسک شرکت خودش رو تا حد زیادی کم کنه.

همچنین بازار خرید و فروش با توجه به حجم معامله‌ و میزان پول حقیقی که در جریان هست، تا حدودی به کاهش ریسک کمک می‌کنه. توی بازار فارکس مبادلات بر پایه‌ی یک ارز مشخص و در واقع مرکزی انجام میشه و در مقایسه با بازار تحویل آتی اطمینان بیشتری میشه بهش کرد، به دلیل این‌‌که متمرکز هست و در نظام بانکی داخلی همه‌ی کشورها امکان‌پذیره.

یک موضوع مهم در مورد فارکس این هست که به دلیل نوسان ارزش ارزهای مختلف ناشی از عوامل عرضه و تقاضا مثل نرخ بهره، قدرت اقتصادی، جریان معاملات، گردشگری، ریسک‌های جغرافیایی‌-سیاسی و سایر موارد، همیشه فرصت خرید و فروش بر پایه‌ی امید و گمانه‌زنی درباره‌ی افزایش یا کاهش ارزش ارز‌های خاص وجود داره. بنابراین فارکس تا حد زیادی ابزاری برای سفته‌‌بازی هم محسوب میشه.

معامله‌‌ی ارز قبل از اینترنت

دلایلی که باید در فارکس سرمایه گذاری کنید!
معاملات ارز قبل از ظهور اینترنت

قبل از این‌‌که اینترنت ظهور کنه، معاملات ارز خیلی محدود بود و اشخاص فقط از طریق بانک‌های عامل امکان خرید و فروش ارز رو برای خودشون داشتند. ولی کم‌کم بانک‌ها برای منفعت بیشتر، خودشون و بعضی مشتریان خاص‌شون رو توی اولویت قرار دادند؛ مؤسسات مالی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های چندملیتی هم مسیر مشابهی رو در این رابطه در پیش گرفتند.

بعد از پیشرفت و نفوذ اینترنت، بازاری از معامله‌گران خرد که شخصا امکان معامله از طریق بانک یا کارگزاران و واسطه‌ها رو پیدا کرده بودند، شکل گرفت.

مزایا و معایب فارکس

به این دلایل باید در فارکس سرمایه گذاری کنید!
مزایا و معایب فارکس

بازار فارکس از نظر حجم معامله بزرگ‌ترین بازار محسوب میشه و قابلیت نقدشوندگی بالایی داره. بنابراین امکان ورود و خروج به اون با هر یک از ارزهای عمده‌ی دنیا در کسری از ثانیه وجود داره. با توجه به نقدشوندگی بالا و سادگی معامله، بانک‌ها و کارگزاری‌های فارکس معمولا با دادن اعتبار به مشتریان‌ خودشون امکان مدیریت موقعیت‌ها و فرصت‌های زیادی رو با سرمایه‌ی خیلی کم برای اونها فراهم می‌کنند. البته باید در نظر داشت که معامله‌گران هیچ‌وقت نباید بدون تکیه روی دانش خودشون و همچنین احتیاط کافی، اقدام به معامله و سرمایه گذاری در فارکس کنند.

مزیت دیگه‌ی فارکس، امکان فعالیت در همه‌ی ساعات شبانه‌روز هست که در استرالیا شروع میشه و در نیویوک تموم میشه. جالبه بدونید مراکز عمده‌ی بازار فارکس، سیدنی، توکیو، فرانکفورت، پاریس، هنگ‌کنگ، سنگاپور، لندن و نیویورک هستند.

مبادله‌ی ارز فعالیتی در حوزه‌ی اقتصاد کلان محسوب میشه. با این تفاسیر برای شناخت و بهره بردن از عواملی که باعث تغییر ارزش ارز کشورها میشه، معامله‌گر باید به دنبال کسب اطلاعات درباره‌ی اقتصاد کشورهای مختلف و ارتباطات بین اونها باشه. البته باید بدونید شاید برای بعضی از افراد بررسی اقتصاد کلان و پیش‌بینی بر مبنای اون، آسون‌تر از فعالیت در بازار سهام بر پایه‌ی بررسی و تحلیل شرکت‌های خاص، مدیریت، عملکرد مالی، فرصت‌ها و تهدید‌های بازار و به‌دست آوردن دانش در زمینه‌ی صنعت مربوط به اون باشه.

آیا فارکس خطر داره؟

به این دلایل باید در فارکس سرمایه گذاری کنید!
معامله در فارکس می‌تونه با خطر هم همراه باشه!

درباره‌ی مخاطرات مبادلات و فارکس ابهام زیادی وجود داره. مسئله‌ای که نگرانی‌ زیادی درباره‌ی اون وجود داره، نبود نظارت کافی بر مبادلات بین بانکی هست. البته باید بگم که همه‌ی برداشت‌ها در این‌ رابطه درست نیست. برای شناخت بهتر این ریسک باید تفاوت‌های بازار متمرکز و بازار غیرمتمرکز رو به خوبی بررسی کرد و بعد درباره‌ی اینکه آیا اصلا نظارت و دخالت اقدام مناسبی هست یا نه، تصمیم گرفت.

بانک‌هایی که در سراسر دنیا تبادل ارز انجام میدن، خودشون با ریسک‌های داخلی و ریسک‌های مربوط به اعتبارات مواجه‌ هستند؛ با توجه به این اتفاق برای محافظت‌شون در برابر این مخاطرات، قطعا قوانین محکم، نظارت‌ داخلی و حسابرسی‌های دقیقی رو ترتیب میدن. در این بازار تنظیم قوانین کارآمد و نظارت برای حمایت از بانک‌های دو طرف معامله، ضروری هست و نباید ازش غافل شد.

بازار از بانک‌هایی تشکیل میشه که هر کدوم پیشنهادهایی برای ارزهای گوناگون ارائه می‌کنند؛ بنابراین تغییر قیمت ارز، دقیقا وابسته به عرضه و تقاضاست. به دلیل حجم بالای معاملات در بازار، اثرگذاری روی قیمت‌ها توسط یک معامله‌گر به‌اصطلاح دغل‌کار به‌تنهایی تقریبا غیرممکنه. حتی بانک‌ مرکزی یک کشور هم نمی‌تونه بدون همکاری با بانک‌های مرکزی کشورهای دیگه، برای مدت طولانی روی بازار اثر بذاره.

با تلاش برای خلق شبکه‌ی ارتباطی الکترونیک و گرد هم اومدن فروشندگان و خریداران، قیمت‌گذاری روند شفاف‌تری به خودش گرفت. البته باید بگم که این کار به سود معامله‌گران خرد هست؛ چون می‌تونند با قیمت‌های بهتری معامله کنند؛ در حالیکه با تکیه روی یک ارز مرکزی، امکان نقدشوندگی بیشتره. اما بانک‌ها با همچین مسئله‌ای مواجه نیستند و نیازی به مبادله حول ارز مرکزی ندارند.

معامله‌ی مستقیم از طریق بانک‌های فارکس مطمئن‌تر از معامله از طریق بعضی از کارگزاران فارکس هست که نظارتی روی اونها نیست و احتمال خودداری از معامله با قیمت پیشنهادی مشتری یا حتی معامله به ضرر مشتری در اونها وجود داره. چون برای حمایت از معامله‌گران غیرحرفه‌ای که فارکس رو منبعی برای کسب سود سرشار می‌دونند، نظارت کردن کار بسیار بسیار مهمی محسوب میشه.

به طور کل هر معامله‌گری که مصمم به سرمایه گذاری در فارکس هست و نسبت به این زمینه اطلاعاتی داره، می‌تونه توی هر کدوم از بانک‌ها و کارگزاری‌های فارکس حساب باز کنه. اما مثل هر سرمایه‌گذاری مالی دیگه‌ای، نباید احتیاط رو فراموش کرد!

راه های ورود به فارکس

راه های ورود و سرمایه گذاری در فارکس
راه های ورود به بازار فارکس

افرادی که تجربه‌ی فعالیت در بازار سهام رو دارند برای ورود موفقیت‌آمیز به بازار فارکس و افزایش تنوع سرمایه‌گذاری‌شون باید رویکرد خودشون رو تغییر بدن.

همون‌طور که می‌دونید معامله‌ی ارز به عنوان فرصتی برای معامله‌گران فعال شناخته میشه. در واقع هر چقدر معامله‌گر فعال‌تر باشه، سود بیشتری کسب خواهد کرد.

همچنین معامله‌ی ارز به شکلی گسترده با دریافت اعتبار انجام میشه. بنابراین معامله‌گر با استفاده از اعتباری که بانک یا کارگزاری در اختیاری اون قرار میده، قادر به معامله با سرمایه‌ای کم خواهد بود.

علاوه بر بهره بردن از تغییر ارزش ارز، معامله‌ی ارز ابزاری محسوب میشه برای کاهش ریسک معامله‌ی سهام و برعکس. مثلا اگه در کشوری انتظار افزایش ارزش بازار سهام میره و در مقابلش احتمال کاهش ارزش پول اون کشور وجود داره، با فروش ارز اون کشور و خرید سهام می‌تونیم ریسک مبادله‌ی ارز رو مدیریت کنیم.

روش دوم بسیار جالب‌تره! شناخت عوامل بنیادین و کسب سود بلندمدت با بهره‌گیری از روند تغییرات یک ارز خاص، تفاوت نرخ بهره‌ و همچنین افزایش ارزش ارز. به طور مثال اگه نرخ بهره‌ی ین ژاپن ۰٫۰۵ درصد و نرخ بهره‌ی دلار استرالیا ۴٫۷۵ درصد باشه، معامله‌گر امکان کسب سود حدود ۴ درصد داره. البته برای بهره بردن از تفاوت نرخ بهره باید نرخ دلار استرالیا و ین ژاپن بررسی و بعد درباره‌ی نرخ بهره تصمیم‌گیری بشه. مثلا اگه ارزش دلار استرالیا نسبت به ین ژاپن در حال تقویت شدن هست، فروش ین و خرید دلار استرالیا هم از جهت امید به افزایش ارزش دلار و هم از جهت تفاوت نرخ بهره، به‌صرفه خواهد بود.

نتیجه گیری

برای معامله‌گرانی که سرمایه‌ی کمی دارند، معاملات روزانه در تعداد محدود روش خوبی برای ورود به بازار فارکس هست. اما کسانی که چشم‌انداز بلندمدت و سرمایه‌ی بیشتری دارند، روش دوم ورود به فارکس که به استراتژی «کری ترید» معروف هست، جایگزین بهتری به حساب میاد.

در هر دو روش معامله‌گر باید زمان‌بندی درستی داشته باشه؛ همچنین مثل هر معامله و سرمایه‌گذاری دیگه‌ای معامله‌گر باید به‌خوبی ویژگی‌های شخصیتی‌اش رو بشناسه تا بتونه جلوی تصمیم‌های احساسی و غیرمنطقی خود‌ش رو بگیره. در آخر به شما توصیه می‌کنم همیشه بر مبنای منطق و قضاوت درست اقدام کنید.

با ثبت نام از لینک روبر و معامله 10 لاتی 50 دلار هدیه ببرید،علاوه بر این شما از 30% بونوس رایگان فقط برای اولین واریز برخوردار خواهید شد.فقط از لینک روبرو این قابلیت وجود دارد.

www.fxtm.com

با ثبت نام از لینک روبرو علاوه بر بونوس شما 1000 امتیاز کسب میکنید که میتوانید به دلار تبدیل کنید.

www.alpariforex.org




چرا از کیف پول پرفکت مانی استفاده کنیم؟

مزیت داشتن حساب پرفکت مانی

·         داشتن حسابی با ذخیره (دلار،یورو،طلا،بیت کوین) با قابلیت تبدیل به هم

·         موارد قابل استفاده پرفکت مانی:

1- فروشگاه ها(AliExpress)                 2-معاملات فارکس(FXTM)

3-دور زدن تحریم های اعمال شده امریکا بر بعضی کشورها

·         قابل انتقال به کیف پولهای ویزاکارت،مسترکارت،وب مانی،پی پل

اسکریل کارت و.... و برعکس از طریق سایت

 (                   www.bestchange.com        )

·         4% سود سالیانه

·           BANK WIRE(SWIFT)       &برداشت نقدی    &     ایجاد صرافی خرید و فروش ارز

·         داشتن حسابی مخفی با امنیت بالا در سوییس با نام خودتان

 

 

ثبت نام از لینک   www.perfectmoney.is

بهترین سایت تبدیل ارزهای دیجیتال(کوین ها) و فیات در دنیا mwww.bestchange.co

بهترین سایت خرید و فروش ارزها با ریال

https://exhadi.org/ و https://www.excoino.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد